← Föregånde inlägg · Nästa inlägg →
Gratis affärsidé |
2015-03-18 |
En tjänst som hantverkare prenumererar på och tar emot deras kontaktformulär på webben, e-post och tillhandahåller även talsvar/röstbrevlåda. I bakgrunden blir alla meddelanden ärenden i ett lämpligt system, och kopplas ihop med hantverkarens svar. De som kontaktar hantverkaren får ett automatiskt svar om att deras ärende blivit registrerat och kan följa upp det senare. Hantverkaren kan när som helst via dator eller smartphone ta fram vilka kunder som väntar på svar och även snabbt ge dem fördefinierade svar med ett, t.ex. "Återkom om X tidsenheter" eller "Mitt timpris är Y kr/timme med ROT-avdrag, alternativt Z kr/timme utan ROT-avdrag". Det går även att erbjuda telefonisttjänst, men då kostar det även per samtal. Frågan är bara om hantverkarna skulle uppskatta en sådan här tjänst lika mycket som oss som försöker få tag på hantverkare? |